UITVERKOCHT Foto- en filmavond over 500 jaar marktrechten in 1984, door Ber de Lange

Het is dit jaar veertig jaar geleden dat Purmerend vierde dat het in 484 markrechten kreeg. Dit jubileum werd groots gevierd. Het comité PM 500 stelde een attractief programma samen, met speciale aandacht voor de geschiedenis en betekenis van de marktrechten. De festiviteiten duurden van half april tot half september en trokken veel belangstelling. Op de slotdag stonden bij de ‘Grote allegorische optocht’ (vijf kilometer lang) circa 50.000 bezoekers langs de route. Naast foto’s vertoont Ber de Lange natuurlijk ook filmpjes van het feestprogramma. Daarin komen we veel Purmerenders uit die tijd tegen, en zelfs ook Willem Eggert, heer van Purmerend,  en stadhouder Jan van Egmond. Kan dat wel? Deze avond vol herinneringen moet u niet missen!

In theater de Purmaryn (kleine zaal), Waagplein 1, inloop vanaf 19.30 uur, aanvang 20.00 uur.

Kaarten zijn verkrijgbaar via de website of de kassa van theater de Purmaryn tijdens openingstijden, telefonisch bestellen kan ook (0299 – 432205). De kaarten kosten € 9,50 per persoon (voor leden en niet-leden), exclusief administratiekosten (per boeking € 1,50 voor e-tickets en € 3,- voor papieren tickets). UITVERKOCHT.

(foto) Jan Klaassen en Katrijn In een `hekeldidicht` door Alie de Ridder en Rob Wouda (openingsdag).